ورزش راهی برای بهبود و سلامت است اما اگر بدون شناخت و آگاهی به ورزش کردن بپردازید، احتمال زیادی دارد که جای آن سود و سلامت و بهبودی، به ضرر و بیماری و درد رهنمون شوید. به عنوان مثال، درد عضله بر اثر انجام ورزش های سنگین و سخت ممکن است علامت یک مشکل جدی باشد.

ورزش راهی برای بهبود و سلامت است اما اگر بدون شناخت و آگاهی به ورزش کردن بپردازید، احتمال زیادی دارد که جای آن سود و سلامت و بهبودی، به ضرر و بیماری و درد رهنمون شوید. به عنوان مثال، درد عضله بر اثر انجام ورزش های سنگین و سخت ممکن است علامت یک مشکل جدی باشد.

جام جم سرا: به نقل از سایت «پرونتین» یکی از ورزشکاران که به طور منظم در باشگاه ، ورزشهای بدن سازی انجام می داد پس از اتمام تمرینات احساس ناراحتی عضلانی می کرد. روزی وی با احساس ورم به بیمارستان مراجعه کرد.پزشکان مشکل او را «رابدومیولیز» یا تخریب سلول های عضلانی ارادی تشخیص دادند. با تخریب عضلات، آنزیمی به نام میوگلوبین همراه با کراتین کیناز رها می شود که باعث آسیب و نارسایی کلیه‌ها می شود.به گفته پزشکان این نوع بیماری که اغلب بر اثر تصادف یا ماندن زیر آوار ساختمان به وجود می آید، به علت ورزش های سخت نیز روی می دهد.برای درمان این بیماری نیاز به آب رسانی برای دفع آنزیم های سمی و دیالیز کلیه است.

طبق گزارش خراسان، این بیماری ۱۰۰ درصد قابل پیشگیری است. انجام دادن ورزش های سخت به طور روزانه باعث تخریب بدن می شود.لازم است به بدن حداقل ۲۴ ساعت فرصت استراحت دهید. به عنوان مثال ورزش های مقاومتی را نباید پشت سر هم انجام دهید. لازم نیست روی خود فشار وارد کنید.


به بدن آب برسانید: آسان ترین نکته ای که می توانید آن را انجام دهید این است که هنگام ورزش برای نوشیدن مایعات هرگز منتظر تشنه شدن نشوید. زیرا زمانی که احساس تشنگی کنید، بدن ۲ درصد دچار کمبود آب شده است. برای مطمئن شدن از مصرف کافی آب به رنگ ادرار خود توجه کنید. ادرار کم رنگ یا بی رنگ بیانگر کافی بودن آب بدن و ادرار تیره به معنای کمبود آب است.


ورزش راهی برای بهبود وضعیت مبتلایان به پوکی استخوان
محققان به مبتلایان به پوکی استخوان و شکستگی های ستون فقرات توصیه می کنند که برای بهبود وضعیت بدن خود، ورزش کنند. پوکی استخوان عارضه ای است که با بالا رفتن سن به وجود می آید ، در اثر این بیماری از استحکام بافت و املاح استخوانی کم می شود و مقاومت استخوان کاهش می یابد.استخوان انسان در دوران کودکی از خاصیت ارتجاعی برخوردار است و تحمل فشار زیاد را دارد و به تدریج سفت و محکم می شود ، این مسئله در سن ۲۰ سالگی به اوج خود می رسد ، بین سن ۲۰ تا ۳۵ سالگی استحکام استخوان‌ها به همان قوت باقی می ماند.

به گزارش ایرنا محققان بر این باورند که مبتلایان به پوکی استخوان باید ورزش کنند زیرا ورزش خطر افتادن، شکستگی و درد را در بیماران مبتلا به پوکی استخوان کاهش و کیفیت زندگی آنان را افزایش می دهد.

وی افزود : تحرک بدنی و ورزش باعث استحکام استخوان‌ها در هر سنی می شود. این در حالی است که نداشتن تحرک و استراحت زیاد باعث تحلیل و پوکی سریع استخوان‌ها می شود و شکستگی استخوانی را بیشتر می کند.پوکی استخوان دلایل متعددی دارد و این بیماری در برخی ازخانواده‌ها بیشتر دیده می شود. همچنین در بعضی از نژادها مثل نژاد آسیایی بیشتر دیده شده است.

کارشناسان براین باورند که تغذیه نقش مهمی در پوکی استخوان به عهده دارد. افرادی که کلسیم کافی در رژیم غذایی آنها وجود ندارد و یا ویتامین د کافی دریافت نمی کنند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه